1 Ocak 2015 Perşembe

Satış Danışmanları Ne Yaptığında Sinirlenirsiniz?

Erkek giyim mağazalarındaki satış danışmanlarının (ya da aslında satıcı diyoruz) orada olup yardım etmelerinden gayet memnun oluyorum. Genellikle sattıkları malları tanıyorlar, neyle neyin uyumlu olacağını biliyor ve güzel yönlendiriyorlar. Siz kabindeyken dışarıda bekleyip bu olmadı diğer boyu alayım dediğinizde de koşup getiriyorlar. İndirim yığınında 5 adet mavi gömlek aradığınızda sizinle beraber gelip onları da arıyorlar. Amaçları tabii ki satış yapmak ama ben mesela müşteri olarak aynı dükkana gittiğimde aynı satıcıyı bulup bana yardımcı olmasını istiyorum. Dolayısıyla hem müşterisini doğru yönlendiren ve en kaliteli hizmeti sunan satıcı hem de kaliteli hizmeti alan müşteri kazanmış oluyor. 

Ne yaptıklarında sinirlendiğime gelince onu da bir örnekle anlatmak istiyorum. Ofisime yazıcı almak için Teknosa'ya gittim iki orta boy renkli lazer yazıcı ilgimi çekti. Satıcıya sordum bununla bunun fiyatı hariç farkı ne diye. Bu daha hızlı yazıyor dedi. Tabii fiyatın uygun olup olmadığını anlamak için sordum bu dakikada kaç sayfa yazıyor diğeri kaç sayfa diye. Zalah "şimdi atıyorum bu 20 sayfa yazıyorsa... " diye cümlesine başladı, "Atma" dedim ve Vatan Bilgisayara gittim. Sattığı ürünü tanımayan satıcı insanı sinirlendiren satıcı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder