6 Aralık 2014 Cumartesi

Apple ürünleri neden pahalı?

Gördüğünüz gibi kasalar hariç iki ürün arasında hiç bir fark yok, beyaz olan siyahın neredeyse 3 katı fiyata. 

Teknoloji

Buradaki tek açıklama beyaz boyanın siyahın 100 katı falan fiyata mal olması. :) Yok tabii böyle bir şey. Apple son yıllarda sürdürdüğü başarılı pazarlama politikalarıyla ürünlerini sayın Begüm Yıldırım (@tailchute)'ın da çok doğru tespit ettiği üzere statü sembolü haline getirdi. Ayrıca Enfal Anıl (@jrguitarist) "servis çok iyi" yazmış ama o servis de o paraya değmez. Kaldı ki servis için o kadar para alan bir firma ürününe güvenmiyor demektir. Elma hem ısırılmış hem de çürük mü yoksa? Aşağıdaki örnekte görüldüğü üzere o servis yerine biri bozuldu mu onu çöpe atıp yenisini alabiliyorsunuz ve hala aldığınız ürün ısırılmış elmadan daha ucuza geliyor.

Sayın Semih Sefer Keskin (@murtazarp)'in belirttiği gibi bu ürünlerin sadece burada pahalı olduğu da tamamen hurafe, herhangi birini Avrupa'dan getirtmeye çalıştığınızda göreceksiniz ki fiyatlar neredeyse tamamen aynı. Evet elmalar sadece ve sadece ABD'de muadili ürünlerin sadece iki katına yaklaşan fiyatlara sahip. Yani okyanusun bu tarafındaki kadar olmasa da diğerlerine göre pahalılar. Bir de biliyorsunuzdur Samsung'un ABD'ye girişi yasak. Ürününe ve biçtiği fiyata gösteriş meraklısı kullanıcılar kadar güvenen bir firma böyle bir yasağın arkasına saklanmazdı. Kısaca ABD'de fiyatlarının nispeten ucuz olmasının önemli bir sebebi de sağlamış oldukları suni sürüm.

Kanaatimce bu durum Mahmutpaşa'dan 30TL'ye alacağınız çantanın aynısını Louis Viton'dan 3000TL'ye almanızla kıyaslanabilir. Görüyorsunuz ki Apple ve diğerleri arasındaki fiyat farkı o kadar da yüksek değil. Armani ülkemizde üretilen penye bir t-shirt'ü nasıl olur da 300TL'ye satabilir? :)

Aşağıdaki resimde görebileceğiniz Çin'deki elmacı çözmüş zaten durumu ve hemen pazarlama politikasını geliştirmiş. :)

Teknoloji

Dille problemi olanlar için tercüme de edeyim
iPhone5 aklınızdan çok paranız olduğu için. Çağımızın güç sembolü, paranız olduğunu ve gücünüzü ispat edebilmenin en rahat yollarından biri...

Bizim de bir atasözümüz var bu konuda: "Her kör atın bir kör alıcısı vardır" diye. Alıcısı oldukça bu ürünler pahalı olmaya devam edeceklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder