21 Aralık 2014 Pazar

MSI ServisPoint Mecidiyeköy/Gülbağ

Bu tür tecrübelerin tam da bu platformda paylaşılması gerektiğini düşünüyorum. Bu bir şikayet ya da reklamasyon yazısı değil. Aslında mutlu sonlu bir hikaye. C:


İşim nedeniyle oldukça bağımlı olduğum bir MSI GT683'üm var. Her türlü hızlı ve iyi donanıma sahip ama...

Geçenlerde arızalandı zannettim [aslında kullandığım yazılımın (SAP2000) problemi olduğunu sonradan keşfettim, bilgisayarın yöresel ayarlarını Amerikanya'ya getirmek gerekiyormuş.]

MSI ServisPoint'i aradım, Mecidiyeköy'dekini. İlk olarak, makineyi getirmemi, bir haftaya kadar bakacaklarını, bir hafta kadar da tamiratın sürebileceğini söylediler. Bozuk olduğunu sanıyorum ya, kaptım makineyi çıktım huzurlarına (1). Anında baskı yapmaya başladım; acaba hizmet bedellerini ben ödesem daha çabuk yapabilirler mi vb. diye. İmkansız olduğunu söylediler, ilk intibam feci oldu tabii ki...

Altı gün sonra aradım (Bu arada da problemimin yazılımsal olduğunu keşfetmiştim.) makinemin SSD'sinde (SSD: Solid State Disk, mekanik parçaları olmayan flash bellek gibi çalışan disklerden) hata olduğunu, onu değiştireceklerini söylediler (bunu nereden çıkarttıkları da hala benim için muamma, iki gün önce Windows kurmuş ve hızını da ölçmüştüm. Süper bir 7,6 idi.) Ellerinde aynı SSD'den olmadığından Tayvan'dan onay almaları gerekiyormuş, mail yazmışlar ama cevap gelmemiş. Ertesi gün Cuma bir de bu insanlar çalışmaya başladıklarında Tayvan'da mesai zaten bitmiş oluyor :)

Tabii ki Cuma günü tekrardan aradım, onayın hala gelmediğini söylediler. Ben de makinemin orada yattığı bir hafta boyunca zaten onay almak için yeterince zamanları olmuş olduğunu söyledim. Tayvan'ı hemen arayın, telefonla da onay alamıyorsanız eski SSD'mi takın ve makinemi geri verin, onay geldiğinde takmış ve çıkartmış olduğunuz SSD'yi tekrar takarsınız dedim. (Aslında bu kadar da kaprisli olduğumu sanmıyorum ama bilgisayarım benim hayatım, onsuz hiç bir işimi yapamıyorum ki alete yaptırdığım işler de ağır hesap işleri, bu ayarda ya da yakın bir yedeğim de yok.) Zaten çok kolay bir iş olduğundan kabul ettiler. Bir kaç saat sonra onaylarını hala alamamışlardı. Ben de çıktım tekrardan huzurlarına ve makineyi eski SSD'm takılmış olarak geri aldım (2). Bu arada makinemin içini de temizlemişler.

Pazartesi ServisPoint'den aradılar. Onayınız geldi gelin SSD'nizi takıyoruz dediler. Kaptım makineyi çıktım huzurlarına (3). 10 dakika içinde SSD'yi değiştirdiler ve makinemi verdiler.

Hikaye daha uzun :)
Aldım makineyi geldim eve, kurdum Windows'u, baktım makine fark edilir ölçüde yavaşlamış. Hemen Windows Deneyimi Dizini punanına baktım. Önceden 7,6 puan alan SSD şimdi 6,9 alıyordu. Direkt SSD hızını ölçtüm, gerçekten yavaş (Transcend TS128GSSD25S-M, mümkünse uzak durun.) Ertesi gün aradım bana yavaş SSD taktıklarını bunun da makinemi yavaşlattığını söyledim." En iyisi" dedim "siz yine eski SSD'mi takın ve aynı modelden de sipariş edin." Bunu da kabul ettiler hemen. Kaptım yine makineyi çıktım huzurlarına (4). Bakın dedim, elinizde hızlı bir SSD varsa onu da takabilirsiniz aradaki fiyat farkını da karşılarım. Bunun da imkansız olduğunu, parça satamayacaklarını söylediler. Yine 10 dakika kadar bir sürede eski SSD'm tekrardan girmişti makineye. Artık Tayvan'dan aynı model bir SSD gelene kadar bekleyecektim.

Perşembe günü aradılar, Kingston V300 120GB takabiliriz, bir araştırın dediler. Araştırdım, benim kağıt üstünde eski Intel'den iki kat hızlı, aradım olur ama bunun 240GB olanından takabilir misiniz dedim. Olur ne zaman isterseniz gelin takalım dediler. Ben de geleceğim gün ararım dedim. Ertesi gün vakit buldum aradım, hemen gelin takalım diski dediler. Kaptım makineyi çıktım bir sefer daha huzurlarına (5). Bu sefer 10 dakika kadar diskin gelmesini bekledim ama çay bile ikram ettiler :) 10 dakika sonra SSD geldi ve 10 dakikada da takıldı. Ödememi yaptım ve çıktım.

Kıssadan hisse duygusal bir hizmet istasyonu, eğer onlara iyi , kibar ama bilgisiz olmadığınızı da göstererek davranırsanız sizin için prosedüre aykırı şeyler de yapabiliyorlar. 5 kere gitmeye gerek yoktu tabii ki. Aynı diski en başından da alıp makineye takabilirlerdi. Yine de insanlar hata yapar diyebilirim. Aslında aynı dükkana tekrar da giderim, artık kiminle çalıştıklarını bildikleri için onlar da terbiyeli, kibar hatta araştırmacılar. Bir daha sefere ama başından sorarım ne yapacaklarını, hangi parçaları takacaklarını vb.

Almanların dediği gibi "Ende gut, alles gut."

Velhasıl eve geldim kurdum Windows'u, tabii hemen diskin puanına baktım :) 7,9 yani tavan puanı aldı :) Bu SSD'yi de kesinlikle tavsiye ederim, alet uçuyor, uçuruyor.

MSI ServisPoint Gülbağ:
gelecekonline.com/onemli_nokta/923

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder