22 Aralık 2014 Pazartesi

Heteroseksüel olmadığınızı nerden anlarsınız? Cinsel yönelimi olduğuna karar veren bir birey heteroseksüel olmadığını keşfederek mi yoksa en baştan bilerek mi kendini tanıyor?

Doğrusunu isterseniz birkaç sene öncesine kadar sorunun yanıtını ben de bilmiyordum. Günün birinde homoseksüel bir arkadaşım olayı bana açıkladı. Cinsel eğilim fallik dönemin sonu yani 5-6 yaşında fark ediliyor. Ben bunu sadece erkekler açısından biliyorum, kadınlarda durum farklı olabilir (psikolojik olarak aslında olmaması lazım, cinselliğin belirlendiği fallik dönem her iki cinste de aynı yaşlarda son buluyor) Bu arayı okuyarak öğrendim ama arkadaşım 5 yaşındayken eğilimini fark etmiş olduğunu söylemişti. Muhtemelen heteroseksüel bir insan çoğunluk gibi davrandığından, anormal bir görünüm olmuyor ve durumu fark etmiyor ama homoseksüel bir erkek çocuk o yaşlarda ne erkeklerle ne de kızlarla oynuyor, sadece bir kenara oturup erkek çocuklarını seyrediyor. Sonradan ben de düşündüm o yaşlarda ne yapıyordum diye. O zamanlar babam maden mühendisi olup Soma'daki o korkunç kömür madeninde çalıştığından Maden köyünde oturuyorduk. Ben her gün köyün kızlarından birini elinden tutup eve getirirdim :) Ufacık çocuktuk tabii ama çok yaramazca şeyler yapmıyorduk sanırım, en fenası doktorculuk olmalı... Arkadaşımın haklı olduğuna karar verdim sonuçta, tabii merak bu; diğer eşcinsel arkadaşlarıma da sordum ve durum aynıydı. Şimdi, erkek eşcinselliğinde hormon dengesindeki farklılıkların buna yol açtığını biliyoruz, kadınlarda hormonel mekanizmanın nasıl işlediğini doğrusu bilmiyorum. 

Bu nedenle soruya bence diyerek yanıt vereceğim. Bence insan 5-6 yaşında eşcinsel olduğunu fark etmemişse eşcinsel değildir, Sonradan eşcinsel olmaya karar verenlerde bu bence seçim meselesi. Tabii bir de yine erkekler için testosteron, östrojen salgıları dengeli olabiliyor ve bu durumda bir erkeği Türk toplumu eşcinsel olmaya itebiliyor. Erkek dünyasında yerini bulamayan düşük testosteronlu adam homoseksüelliği seçmek zorunda kalabiliyor. Zaten efemine olduğu için erkekler ciddiye almıyor kadınlar da çekici bulmuyor adamın cinselliği yaşayabilmek için başka şansı kalmıyor. 

Eğer kadınlarda da eşcinsellik cinsel eğilim ise yani seçim değil ise onlarda da fazla olan testosteron en azından erkeklerdeki gibi yüzde fazlaca kıllanmaya neden olmalıdır. Bu durum zaten menopoz sonrası kadınlarda olan bir şey ki o yaşlarda zaten östrojen üretimi azalır ve testosteron üretimi artar. Eğer testosteron fazlası yoksa bence sadece bir seçim olacaktır. Lütfen yanlış anlaşılmasın, ben sadece seçim olduğundan kişinin seçtiği cinselliği yaşamaması gerektiğini falan düşünmüyorum. Zaten bence cinselliği kişi, seçiminde olduğu gibi yaşayamazsa, bir yığın hastalığa neden olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder